På dette punktet er Kina enig med USA. Uttalelse etter Bidens møte med Xi

Som det påpekes i uttalelsen, var samtalen mellom supermaktslederne åpenhjertig og handlet blant annet om å etablere regler for å sikre at rivaliseringen mellom USA og Kina ikke eskalerer til konflikt.

President Biden skulle ta opp temaet russisk aggresjon mot Ukraina og «uansvarlige trusler om å bruke atomvåpen».

«President Biden og president Xi gjentok sin vanlige setning som ingen kan vinne en atomkrig og må ikke tillates å skje, og gjentok sin motstand mot bruken eller trusselen om å bruke atomvåpen i Ukraina», sa Det hvite hus i en uttalelse.

Resten av artikkelen under videoen:

Biden skulle også fremheve USAs bekymringer om «fiendtlige og stadig mer aggressive handlinger mot Taiwan» som «undergraver fred og stabilitet» i regionen og truer den globale økonomien. Samtidig understreket han at USAs politikk overfor Taiwan ikke har endret seg. Den amerikanske lederen trakk også oppmerksomhet til menneskerettighetsspørsmål og Kinas handlinger i Xinjiang, Tibet og Hong Kong, samt «ikke-markedsøkonomisk praksis som skader arbeidere og familier.» Amerikanere.

cristiano mbappe

Legg att eit svar